Zúžené pruhy na D1 dělají řidičům problémy, nehod přibývá

Praha - Modernizace dálnice D1 nejen brzdí provoz, ale taky zvyšuje riziko nehod. Řidiči mají problémy s úzkými pruhy i s respektováním přenosných značek. V hustém provozu někteří buď zbytečně riskují, nebo jednoduše nejsou za volantem dostatečně ostražití. Případná nehoda je pak komplikací - pro policisty, hasiče i záchranáře je velmi složité se k místu nehody v zúženém místě dostat. Štáb ČT projel dálnici i možné objížďky.

Nedělní podvečer patří na dálnici D1 k těm nejrušnějším. Právě neohleduplnost a nedostatečná pozornost při řízení bývají obecně nejčastějšími příčinami nehod, v případě zúžených míst se pravděpodobnost nehody ještě výrazně zvyšuje. Na opravovaných úsecích tak nehod výrazně přibývá.

Rychlost 80 km/h v omezených úsecích není vždy respektována. „Pokud jedete do omezení, někdo vám přibrzdí a vy jedete v plné rychlosti, tak už nemáte šanci zabrzdit,“ upozorňuje Petr Vomáčka z Ústředního Automotoklubu (ÚAMK).

Jízda v zúžených pruzích je skutečně nebezpečná. V 80kilometrové rychlosti stačí malé zaváhání a okamžitě dojde k nehodě. Nebezpečná je v takovém případě manipulace s navigací, ovládání klimatizace a podobné úkony.

Vyskytují se i nebezpeční řidiči, kteří nevydrží čekat v koloně. Buď vycouvají a mezi kamiony se snaží dostat na objízdnou trasu nebo se šofér nebojí z kolony vyjet a riskovat jízdu v protisměru.


Záchranné složky mají problém se k nehodám dostat. K místu nehody mnohdy dojde policista pěšky a domlouvá se se záchrankou přes telefon. I menší nehoda tak mnohdy zastaví provoz na 45 minut. Přitom jen policie z dálničního oddělení ve Velkém Beranově denně nasazuje na D1 pět hlídek s radary. Během předchozího velikonočního víkendu pokutovali 146 řidičů. Skoro v polovině případů to bylo kvůli vysoké rychlosti.