Dračice na lovu rozčílily Novozélanďany

Wellington – Novozélandskou veřejnost pohoršila reklama místních aerolinií, zobrazující starší svobodné dámy jako dravé šelmy, které v nočních barech číhají na nic netušící mladé muže. Kampaň má nalákat svobodné ženy středního věku na zlevněné lístky na mistrovství v ragby ve Wellingtonu. Reklama se nelíbí novozélandské organizaci pro prevenci a pomoc obětem znásilnění, podle níž je nechutná a degraduje ženy. Ke spotu mají prý výhrady i zaměstnanci aerolinií a muži, kteří byli znásilněni ženami. Ti jsou pobouřeni tím, že jejich situace má být jiným k smíchu.

Pro svobodné ženy ve středním věku, které vyrážejí na „lov“ mladších mužů, se pro jejich sexuálně agresivní chování v angličtině ustálil výraz „cougar“ (puma). Reklama formou fiktivního dokumentu zobrazuje ženy jako šelmy, které se přes den „živí drobnou vegetací“ a v noci „vyrážejí na kus čerstvého masa“. Tím má být mladík, který se v „nestřežené chvíli oddělí od stáda“. „Puma“ jej odvleče k sobě domů, kde jej „donutí poslouchat Enyu nebo dokonce Eurythmics“.

Mluvčí aerolinek uvedla, že kampaň je „odlehčená“, přiznala ale, že ji některé ženy vnímají jako urážlivou. Přesto prý přibližně šedesát žen zlevněné nabídky využilo a aerolinie se nechystají kampaň stáhnout.

Kontroverzní reklama novozélandských aerolinií
Kontroverzní reklama novozélandských aerolinií