Zavedení jihlavské Opencard má zpoždění

Jihlava – Více než půlroční zpoždění má zavádění systému takzvané Jihlavské karty do vozidel hromadné dopravy. Dopravní podnik to zdůvodňuje složitostí a jedinečností systému, který zatím nikde jinde v republice nemá obdobu. Kvůli zpoždění ale hrozí ztráta evropských dotací. Celý systém měl být revolučním vynálezem v cestování městskou hromadnou dopravou. Měl například přesně naúčtovat jízdné podle počtu ujetých zastávek. Místo toho zatím Jihlavská karta funguje jen jako obyčejná předplatitelská průkazka a lidé si dál musejí kupovat papírové jízdenky.

„Město Jihlava rozhodně není spokojeno s tím, jakým způsobem a jakou dobu je tento systém zaváděn, protože máme minimálně půlroční skluz,“ řekl mluvčí Magistrátu města Jihlavy Radek Tulis. Převratný systém za 21 milionů korun měl podle ředitele dopravního podniku běžet nejprve od září, potom nejpozději od prosince. Teď ke konci ledna se ale místo toho teprve hledají cestující, kteří systém otestují.

Dopravní podnik může ztratit až 16,5 milionu evropské dotace

„Jsou tam ještě nějaké komplikace, které se týkají přestupů a započítání slev u přestupů,“ vysvětlil projektový manažer společnosti Mikroelektronika Josef Vávra. Dodavatel nového systému, který zatím nikde jinde v Česku nefunguje, se potýká hlavně s problémem jak svoje nové odbavování propojit s předchozí technikou. Dopravnímu podniku ale kvůli zdržení hrozí ztráta 16,5 milionu evropské dotace.

Dodavatelská firma Mikroelektronika z Vysokého Mýta ale tvrdí, že na pokutu nedojde, protože zhruba do měsíce předá dopravnímu podniku naplno fungující systém.