Rodinné pasy pardubickou veřejnost příliš nelákají

Pardubice - Pardubický kraj hledá nového správce rodinných pasů. Rok a půl od jejich zavedení si karty na slevy v obchodech nebo kulturních zařízeních pořídilo dva tisíce sedm set rodin. Podle podnikatelů je ale zájem o slevy minimální. Doufají, že nový správce osloví více klientů z řad občanů, a učiní tak rodinné pasy komerčně atraktivnější.

Majitelé zvláštních karet mohou získat slevy například při vstupu do různých památek, na sportoviště, do galerií, restaurací či obchodů. Takzvané rodinné pasy platí v sedmi krajích. V Pardubickém ale jejich zavedení provázely potíže. „Tím nejhlavnějším problémem byl fakt, že jsme byli poměrně ambiciózní a na tu firmu jsme nakladli velké požadavky, co se týče počtu karet a počtu dodavatelů,“ přiznává sebekriticky pardubický radní Miloslav Macela. „Byly to v podstatě dílčí nedostatky. Týkaly se především propagace systému. Původně jsme měli více karet než zájemců. To se nyní napravilo. Posílily se webové stránky, zintenzivnil se nábor klientů do tohoto systému,“ popisuje přijaté změny předseda kontrolního výboru Krajského úřadu Pardubického kraje Josef Janeček. 

Podle firmy, která se dosud o rodinné pasy starala, je propagace a oslovení klientů hlavně o penězích. „Nyní máme do projektu zapojeno dva tisíce šest set šedesát devět rodin a tři sta sedmdesát jednoho poskytovatele,“ bilancuje Jiří Carda ze společnosti Sun Drive Communications. 

Například v Pardubicích se ale rodinné pasy téměř nevyužívají. Karty tu přijímají jen na několika místech a dosavadní zájem je minimální. „Na rodinný pas přišli do galerie asi jeden, dva návštěvníci,“ vzpomíná Jarmila Hüttnerová z Východočeské galerie v Pardubicích. 

Firma, která bude pokračovat v propagaci rodinných pasů a hledat nové poskytovatele služeb, vzejde z výběrového řízení. Rodinné pasy stály Pardubický kraj zhruba dva miliony korun. Podle radního Macely je v tuto chvíli zbytečné do projektu investovat víc peněz.