Energetičtí agenti získávají nové klienty podvodem

Plzeň - Desítky Západočechů se obrátily na Sdružení obrany spotřebitelů kvůli tarifům odběru elektrické energie ve smlouvách. Obchodníci Centropolu, nabízející výhodnější tarify, u odběratelů totiž vzbudili mylný dojem, že zastupují Západočeskou energetiku, tedy skupinu ČEZ. V omyl uvedení klienti poté podepsali novou smlouvu s jinými podmínkami. Centropol sám pochybení uznal a klientům se za nekalé praktiky svých externích zástupců omluvil. Sporné případy chtějí pracovníci ČEZ předat k posouzení Energetickému regulačnímu úřadu.

„S obchodníky, kteří tak činili, okamžitě rozvazujeme pracovní poměr. Jsou to externisti. Musíme se za ně bohužel pouze omluvit,“ řekl pro ČT obchodní ředitel společnosti Centropol Lukáš Pokrupa. Připustil, že některý z jejich zástupců mohl svým jednáním zákazníky ČEZ zmást.

Jan Votočka ze Sdružení obrany spotřebitelů:

„Lidé by neměli akceptovat hned první nabídku, ale důkladně si zvážit, která je pro ně ta nejvýhodnější.“

Dodávky elektřiny na západě Čech zprostředkovává nejméně 10 společností. Zástupci Centropolu tvrdí, že největší z nich - ČEZ - přichází o tisíce zákazníků a drobné problémy konkurence mu teď hrají do karet. Pokrupa tvrdí, že dominantní dodavatelé jednotlivé případy zveličují.

„Už se nám ozvalo 250 zákazníků, kteří si stěžují na nekalé praktiky, na to, že se někdo vydává za nás,“ řekl ale pro ČT mluvčí plzeňské skupiny ČEZ Martin Sobotka. Obchodní ředitel Centropolu nevěří, že je číslo tak vysoké. Sdružení obrany spotřebitelů nabádá, aby si lidé nejprve zjistili, s kým co podepisují a jaký tarif je pro ně skutečně výhodný.