V cenách Effie nejvýrazněji bodovala agentura Mark BBDO

Praha - Tvůrcům nejúčinnějších reklamních spotů za letošní rok udělila Asociace komunikačních agentur (AKA) ceny Effie. Tři ocenění z celkem šesti kategorií si odnesla společnost Mark/BBDO. Ta má na svědomí i nejúčinnější českou reklamu v kategorii potravin. Parodie na hloupou blondýnu zvedla výrobci jogurtu podíl na trhu o dvě stě procent.

„Inovativnost nebo kreativita se netýká jenom toho něco napsat, ale je to i o tom, jak vymyslet celou taktiku - jak a kde spotřebitele potkat,“ vysvětluje výkonný ředitel AKA Jiří Janoušek.

Efektivnost více než 70 přihlášených kampaní posuzovali hlavně odborníci z branže a zadavatelé reklam. Podklady pro hodnocení účinnosti dodaly samy agentury na základě čísel z výzkumných společností.

Výdaje za reklamu se letos snížily

Češi si obecně reklamy pamatují a mnohé z nich se stanou i populární. Klíčové pro zadavatele ale není, aby si pamatovali prostředek zviditelnění jejich výrobku. „Každá reklama by měla především prodávat,“ tvrdí Martin Klofanda, PR manažer Kofola Holdingu.

Firmy v Česku loni vydaly jen na reklamu v médiích něco přes 20 miliard korun. Letos asociace komunikačních agentur čeká pokles kolem 15 procent. Vylepšit to ale můžou ještě blížící se vánoční svátky.