Letošním hitem na YouTube je vystoupení Boyleové

San Francisco - Zdaleka největším hitem letošního roku na serveru YouTube bylo vystoupení neočekávané pěvecké hvězdy Susan Boyleové v britské soutěži talentů. Daleko za ní se umístil sedmiletý chlapec omámený po zubařském zákroku a na třetím místě nezvyklý taneční nástup před svatebním obřadem. Server YouTube oznámil seznam nejsledovanějších videí v uplynulém roce letos poprvé. A letošní nejsledovanější videa ukazují, jaký je zájem o stránky, kam každou minutu přichází přibližně 20 hodin nového materiálu.

Boyleová ze skotského venkova zazářila v soutěži pro nové talenty, která v dubnu dojala internetový svět svým vřelým pojetím písně I Dreamed A Dream. Boyleová v soutěži nových zpěváků nakonec získala druhé místo, ale na YouTube vyhrála na celé čáře. Video ze soutěže Britain's Got Talent s jejím vystoupením má v kolonce sledovanosti číslo přesahující 120 milionů. Je to více, než kolik měla dohromady trojice dalších klipů v letošním žebříčku YouTube.

Na druhém místě s více než 37 miliony zhlédnutí skončil klip David po zubařském zákroku (David After Dentist). Dezorientovaný chlapec se na něm vzpamatovává po návštěvě zubaře a dává najevo, jak silně si přeje, aby byl opět normální.

Třetí místo získal svatební klip JK Wedding Entrance Dance s propracovaným tanečním vstupem dospělých družiček a mládenců před svatebním obřadem Jill Petersonové a Kevina Heinze z letošního července. Toto video přilákalo 33 milionů kliknutí a ukázalo také, jaký ekonomický potenciál YouTube má. Hudební koncern Sony se přihlásil o svá práva k písni, která při obřadu zazněla. Odkaz u klipu pak zajistil vyšší prodej písně a Sony měla příjem i z reklamy umístěné u tohoto klipu.