Déjà vu v Doněcku

Praha - Pozvání ředitele festivalu World Ballet Stars přijali i letos tanečníci pražského Národního divadla Adéla Pollertová a Alexandre Katsapov. Na festivalu zaměřeném na klasický balet sklidili ovace se současnými choreografiemi - dílo šéfa baletu ND Petra Zusky s názvem Déjà vu zde  předváděli na přání už podruhé, dílo českého rodáka Jiřího Kyliána vyvolalo zájem mezi diváky i účinkujícími. Pollertová a Katsapov získali i jednu ze tří udílených cen.

„Trochu jsem se bála reakce publika. Diváci na Ukrajině a vůbec ve východní Evropě jsou zvyklí na velké klasické kusy, na to trhání 'kulis', excelentní technické výkony,“ říká Adéla Pollertová. Petite Mort je intimní choreografie a staví na čistotě pohybu a stylu. „Když jsme tančili, bylo v divadle nejprve absolutní ticho, ale pak diváci propukli v takový aplaus, že nás to až zaskočilo. A ostatní tanečníci nám pak říkali, že se na nás museli dívat alespoň ze zákulisí, aby jim nic neuteklo,“ vzpomíná Pollertová.

„Déjà vu je moderní kus, který je ukázkou jak technické práce, tak obsahuje humor a ucelený dramaturgický oblouk. Pro diváky na festivalech tohoto typu je taková choreografie vždy novinkou a má zaručený úspěch,“ říká Alexandre Katsapov.

Více o sólistech a festivalu World Ballet Stars zde.

Na festivalu se letos představili například tanečníci z Kuby, Berlína, Izraele, Minsku nebo Velkého divadla z Moskvy, ze jmen známých v tanečním světě to byla třeba mediálně známá Anastázia Voločková. Na závěrečném gala proběhlo tradičně ocenění tří nejlepších vystupujících souborů či párů, kde byli spolu se sólisty z Berlína a Minsku vybráni právě naši tanečníci. Jako ceny se opět dávaly křišťálové růže.