Na vesmír se lidé podívají v kinech Hubbleovým okem

Praha – Na jaře 2010 se v kinech objeví 3D snímek, který dokumentuje jednu z nejsložitějších vesmírných operací NASA – dokončovací práce na Hubbleově vesmírném teleskopu. Diváci budou doprovázet posádku lodi při vstupu do vesmírného prostoru, zažijí sílu při startech lodi, neúspěchy při plnění úkolů i dramatické záchranné okamžiky, a to vše z fantastické blízkosti, slibují tvůrci.

Trojrozměrné kamery se do vesmíru vydaly na palubě raketoplánu Atlantis, který odstartoval v květnu 2009. Astronauti filmují pět komplikovaných a obtížných misí přímo v kosmickém prostoru, v němž se odehrají servisní práce na Hubbleově teleskopu. Stopáž filmu bude doplněna neuvěřitelnými záběry z bezprostřední blízkosti, které divákům nabídnou pohledy do vzdálených galaxií z Hubbleova teleskopu, například na souhvězdí Orion Nebula.

Hubbleův teleskop 3D vznikl ve spolupráci společností IMAX, NASA a Warner Bros. Pictures. "Díky našemu partnerství se společností IMAX jsme diváky zavedli do hloubek oceánů či do kokpitu závodního vozu v závodech NASCAR. Hubbleův teleskop 3D pokračuje v této fantastické filmové řadě – inspiruje diváky všech generací a přenáší je tam, kam by se nikdy nepodívali," uvedl k filmu Dan Fellman, prezident sekce domácí distribuce společnosti Warner Bros. Pictures.

Prezident společnosti IMAX Greg Foster doplňuje: "Hubbleův teleskop 3D přenese diváky do vzdálených galaxií a dál. Lidé hledají odpovědi na nebi, ale díky tomuto fascinujícímu projektu budou schopni vidět řadu nejúžasnějších vesmírných objektů, které lidstvo dosud objevilo, a to vše z pohodlí sedadla v kině IMAX 3D."

Hubbleův teleskop 3D je v pořadí už sedmým filmem IMAX z prostředí vesmíru. Trojrozměrná kamera IMAX 3D poprvé cestovala do vesmíru v roce 2001, aby pořídila záznam pro film Vesmírná stanice 3D, jehož vypravěčem byl Tom Cruise.