Škodovka se potýká s rychlým poklesem zisku

Mladá Boleslav – Automobilka Škoda Auto vydělala za prvních devět měsíců letošního roku 2,8 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 67,5 procenta. Prodej aut zatím poklesl o pět procent. Automobilka se snaží přilákat zákazníky především na nové modely. Letos na trh uvedla terénní vůz Škoda Yeti, v závěru roku se má začít prodávat Super Combi. Přesto ale nejspíš čeká automobilku těžký rok 2010. Po vypršení šrotovacích prémií se výrazně propadl zejména prodej Škody Fabie.

 

Ve 3. čtvrtletí letošního roku společnost prodala necelých 175 tisíc aut, což je o 6,5 procenta více než loni. Druhá polovina roku však byla již loni ve znamení hospodářské krize. Největší česká automobilka vyrobila ve všech svých závodech od ledna necelých 400 tisíc vozů, což znamená meziroční pokles o 22,4 procenta.

Automobilku však zřejmě čeká těžký rok 2010. Po vypršení šrotovacích prémií se výrazně propadl zejména prodej Škody Fabie, firma proto dnes a v pátek zastavila její výrobu. Od ledna pak bude tento model vyrábět jen ve dvousměnném provozu. „V příštím roce budeme na jedné straně konfrontováni s ukončením jednorázových podpůrných programů a na straně druhé s postupným oživováním jednotlivých ekonomik. Vývoj situace v příštím roce lze jen těžko odhadovat,“ řekl člen představenstva Reinhard Fleger.