Agenturám se nelíbí velké příplatky cestovek

Praha – Agentury kritizují velké „cestovky“ kvůli příplatkům k cenám. Místopředseda Unie cestovních agentur Petr Chylík dnes na turistickém veletrhu MADI kritizoval cestovní kanceláře za příplatky k základním cenám zájezdů. Podle něj si největší příplatky účtují velké „cestovky“, nepřehledný systém cen prý přitom často vede k rozladění klientů provizních prodejců, tedy agentur.

 

„Některé cestovní kanceláře na tom určitě vydělávají. Zajímavé přitom je, že největší příplatky mají největší cestovní kanceláře, ty menší už si na to tolik netroufnou,“ uvedl Chylík, který vede jednu z největších internetových agentur, Last. cz. Zdůraznil přitom, že u některých kanceláří se cena s povinnými příplatky může vyšplhat až na dvojnásobek inzerované základní ceny.

Prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek při stejné příležitosti uvedl, že mezi „cestovkami“ není na rozdělování cen jednotný názor. Jasno do situace zatím nevnesla ani novela zákona o cenách, kterou nedávno podepsal prezident Václav Klaus. Výkladů je hned několik, podle nejčastějšího budou muset kanceláře uvádět součet všech položek, které jsou v okamžiku prodeje zájezdu známy.