Jak se nespálit během vánočního nakupování, radí nová kampaň

Praha - Od dnešního dne se na obrazovkách v pražském metru a v nákupních centrech po celé České republice promítají upoutávky, které mají upozornit na rizika spojená s vánočními nákupy. Tříměsíční mediální kampaň pod názvem „Rady spotřebitelům během vánočního nakupování“ spouští TÜV SÜD Czech a SOS - Sdružení obrany spotřebitelů. V rámci sedmi tematických bloků budou spotřebitelům poskytovány rady týkající se žádostí o úvěry, poskytování zimních dovolených cestovními kancelářemi, nákupů nebezpečných elektrických spotřebičů či možnosti vracení nevhodných dárků.

„Je to informativní kampaň, která upozorňuje na sedm témat v časovém úseku tří měsíců vánočního období,“ vysvětluje Jan Mišurec, mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů. Kampaň má upozornit na základní problémy, se kterými se spotřebitelé mohou setkat, například při výběru cestovní kanceláře.

Chceme dostat mezi veřejnost povědomí o kvalitě

Video Vánoční kampaň SOS
video

Vánoční kampaň SOS

„Upozorňujeme spotřebitele na to, co by měli dělat automaticky. To znamená podívat se na to, zda je daná cestovní kancelář pojištěná. Jestli poskytuje dostatečné informace, například jaké jsou storno poplatky,“ říká k prvnímu tématu Oleg Spružina, generální ředitel TÜV SÜD Czech.

Tematické okruhy:

Jak si vybrat cestovní kancelář pro zimní dovolenou?
Jak se nespálit při výběru elektrického spotřebiče?
Jak nakoupit bezpečné potraviny na vánoční svátky?
Jak se nezranit pyrotechnikou na Silvestra?
Na co si dát pozor při nákupu na splátky?
Jak se nenechat oklamat při nákupu na internetu?
Jak uspět při reklamaci dárků?

V době hospodářské krize se lidé orientují především podle ceny a kvantity nabízeného zboží. Kampaň by proto měla obecně upozornit na to, že se vyplatí investovat především do kvalitních produktů. „Máme dlouhodobý cíl, a to dostat mezi veřejnost povědomí o kvalitě,“ uvedl Spružina.