Masivní nábor nových zaměstnanců chce firma zahájit na jaře. Přijímat je bude do dvousměnného provozu, který spustila začátkem letošního září kvůli výrobě nového modelu Kia Venga. „V současné době sice zaznamenáváme nárůst poptávky, nicméně musíme stále velmi opatrně našlapovat, protože ekonomická situace pochopitelně není dobrá,“ zdůvodnil změnu v plánovaném náboru Vaněk.
Nárůst poptávky ani výrobní plán do konce letošního roku však firma nezveřejnila. Nesdělila ani, kolik nových vozů Kia Venga chce vyrobit. S jejich sériovou produkcí v Nošovicích začala 2. listopadu. „Situace se průběžně mění, proto jsme po poradě s vedením v Soulu rozhodli nakonec nezveřejnit konkrétní čísla ani dnes,“ řekl Vaněk. Zopakoval jen, že letošní plán vyrobit 160 tisíc vozů firma nesplní.
Zhruba 95 procent z dvou tisíc lidí, které nyní pro Hyundai v Nošovicích pracují, jsou Češi, především z Moravskoslezského kraje. Další čtyři tisíce lidí prý našly práci v dodavatelských firmách. I po spuštění druhé směny se automobilka potýká s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků pro střední technický management. Chybějí jí mistři, například pro lakovnu. „Velmi těžko se hledají lidé kolem 30 let, kteří mají středoškolské či vysokoškolské technické vzdělání, určité zkušenosti z praxe a znalost angličtiny, aby mohli komunikovat se svými nadřízenými a jezdit na školení do zahraničí,“ naznačil Vaněk.