Diskontům klesají prodeje

Praha – Diskontním prodejnám klesají v době ekonomické krize prodeje více než ostatním typům obchodů s potravinami. Jednou z příčin rychlejšího poklesu prodejů může být fakt, že ekonomická krize a následné zlevňování potravin stírají cenové rozdíly mezi diskonty a supermarkety. Maloobchodní tržby v Česku klesají již téměř rok, nejvýrazněji prodejcům motorových vozidel a nepotravinářského zboží.

„Jejich cílová skupina (diskontů) byla nejvíce postižena krizí,“ uvedl viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Michal Ševera. V diskontech, které nabízejí svým zákazníkům levnější potraviny než supermarkety či hypermarkety za cenu menšího nákupního pohodlí, nakupují spíše lidé z nižších příjmových skupin.

Zatímco hypermarkety letos dál posilují pozici na českém trhu a jako hlavní nákupní místo potravin je uvádí již 43 procent domácností, o čtyři procenta více než před rokem, podíl diskontních prodejen letos mírně klesl, a to z 25 procent v roce 2008 na 23 procent v letošním roce.