Češi v krizi omezují výdaje za cestování a elektroniku

Praha - Kvůli hospodářské krizi si Češi v letošním roce utáhli opasky především v oblasti útrat za cestování, spotřební elektroniku, kulturu a zábavu, oblečení a obuv. Nejméně se naopak krize projevila ve výdajích za tabákové výrobky, drogistické zboží a pohonné hmoty. Dopady krize už pocítila více než polovina českých domácností. Údaje vyplývají ze zářijového průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost GE Money Multiservis.

Milan Beutl, předseda představenstva a generální ředitel GE Money Multiservis, prohlásil, že útraty za cestování letos omezilo 28 procent účastníků průzkumu. Za spotřební elektroniku utrácí méně přibližně čtvrtina spotřebitelů a zhruba stejný podíl lidí uvedl, že omezil výdaje za kulturu, zábavu, obuv či oblečení.

Jen 12 procent účastníků průzkumu naproti tomu snížilo útraty za tabákové výrobky a stejné procento se týká i drogistických výrobků. Za pohonné hmoty letos utrácí méně 14 procent lidí, za alkoholické nápoje pak 17 procent spotřebitelů. Zhruba 19 procent Čechů pak šetří na potravinách.