Najít kvalitní zboží pomůže značka časopisu TEST

Praha - Najít v záplavě zboží skutečně kvalitní výrobek by mělo být nově o něco jednodušší. Časopis TEST začal totiž označovat speciálním štítkem výrobky, které dobře dopadly v jeho testech. Firmy mohou štítky využít pro propagaci svých výrobků a spotřebitelům naopak pomůžou při výběru kvalitního zboží. Štítek kvality TEST už získaly zhruba tři desítky druhů výrobků.

„Štítek TEST přináší možnost okamžitě rozpoznat kvalitní výrobek. Spotřebitelé, ale i výrobci se mohou spolehnout na naši objektivitu a nezávislost, protože TEST měří všem stejně,“ upozornila šéfredaktorka časopisu TEST Ida Rozová.

Testování i hodnocení jsou podle zástupců časopisu TEST nezávislé. „Výrobky nakupujeme v běžné maloobchodní síti, stejně jako běžný spotřebitel. Modely do testu vybíráme na základě našich průzkumů trhu a přihlížíme i k přáním předplatitelů časopisu TEST,“ uvedl manažer testování časopisu TEST Václav Beneš.

Označování kvalitních výrobků štítky s výsledkem testu, které slouží k rychlé orientaci na trhu, si podle Beneše v zahraničí již před mnoha lety vyžádali spotřebitelé a tento systém je nyní běžně používán. „Čeští spotřebitelé se mohou i na některých výrobcích prodávaných v Česku setkat se štítky německé spotřebitelské organizace Stiftung Warentest,“ podotkl Beneš.

První testované výrobky, které získaly licenci k používání štítku TEST v Česku a na Slovensku, jsou dětské kočárky značky Chicco. „V krátkém období se k nim přidalo mnoho dalších výrobků, mezi které patří například vysavače značek Electrolux a Zelmer, autosedačky značky Cybex či Römer, úsporné zářivky značky Osram a další. V současné době je štítkem označeno více než 28 druhů výrobků,“ dodal Beneš.

Sdružení obrany spotřebitelů již delší dobu uděluje certifikát prodejcům, jejichž obchodní podmínky jsou v souladu se zákony. Spotřebitelský audit obchodních podmínek byl zahájen v březnu 2006 a obchodníci, kteří certifikát získají, musejí jeho platnost každý rok obnovovat.

Televize
Televize