Vánoce českých operátorů: MMSky, soutěž o mobily, zlevňování

Praha - Tradiční předvánoční boj mobilních operátorů o nové zákazníky se letos konat nebude. Tři nejvýznamnější tuzemští hráči se ve svých kampaních zaměřují hlavně na udržení stávajících klientů. Právě ty chtějí odměňovat například soutěží o mobily, zlevněním doplňkových služeb a nebo MMS zprávami zdarma. Sehnat nového zákazníka je přitom pro mobilní operátory v Česku velký problém. Na 10 lidí totiž u nás připadá 14 mobilních telefonů. Tím pádem si operátoři klienty prakticky už jen přetahují, a proto také mění zaměření předvánoční kampaně. Odměňovat se pak bude zejména „věrnost“.

  • Martina Kemrová, T-Mobile

„My letos nenabízíme žádné tarify, žádné výhodné telefony, nic takového. Letos se u nás rozdává 100tisíc důvodů k radosti. Máme Vánoční soutěž o 100 tisíc telefonů.“

  • Radka Spiesová, Telefónica O2

„Vánoční nabídka zahrnuje produkty počínaje internetem, přes O2 TV po tarifní nabídky nových telefonů nebo telefonů za zvýhodněnou cenu… Pro nové zákazníky je to například třikrát 50procentní bonus na dobití. Pro zákazníky stávající nabízíme poloviční ceny vybraných doplňkových služeb.“

  • Lukáš Kružberský, Vodafone

„Využívání MMSek je třistakrát menší než SMS. Proto jsme celou kategorii otevřeli, dali jsme všem našim zákazníkům MMSky, 77 MMSek po dobu čtyř měsíců jako dárek k Vánocům.“

Na tyto nabídky nezávislý analytik v IT Martin Zikmund říká: „Zatímco ostatní dva operátoři hledají za každou cenu nějakou novou službu, tak Vodafone se snaží povzbudit poptávku po těch stávajících. Je to svým způsobem i levnější, protože ty služby už existují, jsou vyvinuté, a tím, že zvýší poptávku, zvýší i tržby těchto služeb.“