Obchodníkem roku je i letos Lidl

Praha - Obchodníkem roku 2009 je po roce znovu německý řetězec diskontů Lidl. Na stupních vítězů ho doplnil německý hypermarket Kaufland a švédský prodejce nábytku IKEA. Soutěž už sedmým rokem pořádá společnost GE Money Multiservis. Lidl v Česku provozuje přes 200 obchodů a porazil konkurenci nejen v oborové kategorii zaměřené na diskontní prodejny, ale zároveň získal i nejvíce hlasů od veřejnosti. Nejlepší tuzemští obchodníci byli letos vybíráni posedmé.

Obchodní řetězec Tesco Stores ČR pak letos zvítězil v kategorii zaměřené na hypermarkety a supermarkety. Společnost IKEA obhájila prvenství mezi prodejci nábytku a firma OBI byla nejlepší v kategorii hobbymarketů. Společnosti IKEA a OBI ve svých kategoriích zvítězily již posedmé za sebou, a to jako jediné.

Jan Tuček, ředitel společnosti STEM/MARK

„Ocenění si vítězové velmi váží. Na všech propagačních materiálech vidíte snahu zveřejnit, že já jsem ten nejlepší.“

Mezi prodejci drogistického zboží letos získal nejvyšší ocenění řetězec dm drogerie markt. V kategorii, která oceňovala nejlepší prodejce elektra, uspěla síť obchodů Elektro World. Mezi internetovými obchody patří první místo společnosti Aukro.cz. V kategorii zaměřené na módu zvítězila společnost Baťa, nejlepším prodejcem automobilů je Auto Jarov a nákupním centrem letošního roku se stala brněnská Galerie Vaňkovka. Knihkupectví Neoluxor pak získalo titul nejlepší specializovaný obchod. „Překvapivé je vítězství nákupního centra Vaňkovka z Brna, protože centrum je sice hezké, vyvolává ale spoustu rozporuplných reakcí hlavně u Brňáků, protože ho postavili uprostřed starého centra,“ dodal Tuček.

Nejlepší obchodníci byli voleni v 11 kategoriích

V letošním ročníku soutěže byli nejlepší obchodníci voleni v 11 kategoriích, které jsou rozděleny podle typu prodejen. Vítěz byl vybrán na základě výzkumu společnosti STEM/MARK, jejíž odborníci oslovili více než tisícovku spotřebitelů. Udělena byla také cena veřejnosti, o které rozhodlo hlasování spotřebitelů na internetu a prostřednictvím SMS. Za dva měsíce hlasování udělili lidé obchodníkům rekordních 726 451 známek, což je o 5000 více než loni.

„Ptáme se přímým dotazováním - kontakt s vybranou skupinou zákazníků, která reprezentuje celou populaci, a pak je tam hlasování veřejnosti, kde každý má možnost SMSkou nebo na internetu poslat svůj hlas,“ vysvětlil koncept soutěže ředitel GE Money Multiservis Milan Beutl.

Cenu veřejnosti letos získal právě Lidl. Absolutní vítěz byl určen pomocí kombinace výsledků průzkumu veřejného mínění a hlasování veřejnosti, což vyneslo celkové prvenství obchodům Lidl. Diskontní prodejny, jako je Lidl, se v předchozích letech u českých zákazníků těšily rostoucí oblibě, jejich hlavní zbraní v boji o zákazníky jsou nízké ceny.

Soutěž Obchodník roku v předchozích ročnících přijali za svou obchodníci, kteří ocenění prezentují přímo na prodejnách i v propagačních materiálech. Výsledky soutěže pomáhají také spotřebitelům v orientaci na tuzemském maloobchodním trhu.

Nákupní galerie Vaňkovka
Nákupní galerie Vaňkovka
Více fotek
  • Nákupní galerie Vaňkovka autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/4/319/31895.jpg
  • Obchodník roku 2009 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/13/1232/123139.jpg