Časopis BussinesWeek se zbavuje zaměstnanců

New York - Časopis BusinessWeek propustí asi 130 zaměstnanců, což je zhruba třetina jeho celkové pracovní síly. Majitelem časopisu je americká společnost McGraw-Hillse. Ta chce časopis prodat agentuře Bloomberg. S propouštěním počítá rovněž tisková agentura The Associated Press (AP), která uvolní asi 90 lidí. Propuštění dostanou odstupné, jehož součástí je i dohoda, že nebudou o podrobnostech svého uvolnění z pracovního poměru nikde hovořit. Zaměstnanci i mediální experti s propouštěním již dříve počítali.

Představitelé Bloombergu v říjnovém rozhovoru se zástupci dalších médií uvedli, že jejich cílem není BusinessWeek ochromit. Někteří propuštění zaměstnanci BusinessWeeku si ve čtvrtek stěžovali na síti Twitter. Místo ztratili i lidé uznávaní a pracující v BusinessWeeku řadu let. Je mezi nimi třeba mediální reportér Jon Fine nebo publicista se zaměřením na odvětví vyspělých technologií Steve Wildstrom. „Ani sám tomu nevěřím, ale z BusinessWeeku odcházím po více než 21 letech,“ napsal na Twitteru korespondent Rob Hof. 

Cena, kterou Bloomberg za časopis BusinessWeek zaplatí, zatím nebyla přesně stanovena. BusinessWeek ale uvedl, že Bloomberg se jej chystá koupit za dva až pět milionů dolarů (asi 34 až 86 milionů Kč). Bloomberg poskytuje převážně finanční informace a data z finančních trhů, a to pouze elektronicky přes monitory počítačů. Snahou firmy je rozšířit nabídku, proto kupuje BusinessWeek.

Agentura AP propouští kvůli problémům odběratelů

Agentura AP, která rovněž propouští, má zájem udržet si členy z řad vydavatelů novin. AP funguje na členském principu a jejím hlavním cílem je hospodaření s vyrovnaným až mírně ziskovým rozpočtem. Právě noviny, jimž dodává zpravodajství, pomáhají AP financovat. Řada odběratelů AP se nyní potýká s problémy kvůli poklesu zájmu o reklamu a musí rovněž propouštět. Na začátku roku AP v celém světě zaměstnávala asi 4000 lidí, z toho asi tři čtvrtiny tvoří novináři.