Internetovým serverům rostou tržby za reklamu

Praha – Internetovým zpravodajským serverům v říjnu stouply ceníkové reklamní tržby meziročně o 44 procent na 444 milionů korun, loni to bylo 308 milionů. Vyplývá to z průzkumu AdMonitoring, který provádí společnost Mediaresearch pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Reálně příjmy médií však mohou být až o polovinu nižší, jelikož servery průběžně mění svou cenovou politiku, což tabulky nezohledňují.

„Ceníkové ceny neodpovídají reálným částkám, které inkasují jednotlivá média. Meziroční nárůst na základě naší metodiky vypovídá o tom, že se inzeruje na větší ploše, ale nelze tvrdit, že za víc peněz,“ řekla výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.

Výzkum počítá s desítkou provozovatelů českých serverů a zahrnuje také kategorii „nezapojená média“. Tato kategorie meziročně narostla z hlediska reklamních příjmů z 9,3 milionu na 29,7 milionu korun. Podle analytika SPIR Petra Koláře však meziročně narostl počet médií v této kategorii ze 14 na 42.