Byznys módu zaplavily barvy

Praha – Co je vlastně momentálně in v byznys módě? Na tuto otázku se snažili odpovědět odborníci zabývající se módou. Byznys móda se nemění tak často a nemá jarní a podzimní kolekci. Je většinou konzervativní a trendy se střídají zhruba po dvou letech. Oblečením o sobě hodně říkají manažeři i politici. Například při amerických prezidentských volbách neváhala média řešit i to, jakou barvu kravaty má ten který kandidát.

Letos nám návrháři naordinovali úzké kravaty, ale podle odborníků se ty široké za pár let budou zase hodit. „V posledních letech se nosí obleky projmuté takzvané slim line. Nosí se krátké rukávy tak, aby bezpečně vykukoval minimálně centimetr manžety,“ řekl odborník na etiketu Ladislav Špaček s tím, že límečky jsou teď v Evropě široce rozevřené.

Místo tolik oblíbených červených nebo žlutých kravat začínají manažeři či politici více oblékat kravaty modré. Modrá symbolizuje otevřenost a spolehlivost. Při výběru obleku se nemusíme držet jen černé barvy, neuděláte chybu ani modrou s proužkem. Určitě bychom ale měli dát přednost nadčasovým barvám, které v šatníku vydrží více sezon.