Na vánočních večírcích, přáních i osvětlení se letos šetří

Praha - Letošní Vánoce jsou pro firmy jako celý rok ve jménu úspor. Proto pořádají méně honosné vánoční večírky se skromnější výzdobou či rozesílají méně vánočních pohlednic. „Firmy nedávají tolik peněz do vánočních večírků, dělají si to ve vlastních prostorech, neoslovují agentury, které by to pro ně mohly organizovat,“ vysvětluje Petra Veselovská, manažerka společnosti Easy day. Zatímco ale večírky pro zaměstnance jdou stranou skoro úplně, ty pro klienty mají stále glanc. „Potřebují ukázat, že peníze mají a rádi klienty uvidí v příštím roce,“ říká Veselovská.

Firmy nicméně přestávají rozesílat klasická přání do Nového roku, která raději vyřídí přes e-mail, či omezují dárky pro klienty. Vánoce jsou spojené i s výzdobou a také v této oblasti se letos šetří. „Investic do vánočního osvětlení je méně,“ informuje Vítězslav Poláček, ředitel Bon Jour illumination.

I při výběru osvětlení často převládá ekonomické myšlení a přednost před klasickou žárovkou dávají často firmy novým, úsporným technologiím. „Je tu trend na delší životnost výrobků, to znamená LED provedení,“ říká Poláček.

Kdo ale na vánočním osvětlení rozhodně nešetří, jsou obchodní domy, restaurace a hotely. Těm totiž honosná výzdoba pomáhá zákazníky přilákat.