Majitelé Saabu získali od Spykeru více času na rozmyšlenou

New York - Osud švédské automobilky Saab je dál nejistý. Nizozemský výrobce luxusních aut Spyker sice znovu potvrdil zájem o koupi značky, na ničem konkrétním se ale s jejím majitelem, kterým je General Motors, nedohodl. Americký koncern jen dostal od Spykeru další čas na posouzení jeho nabídky. Ovšem neupřesnil, jak dlouho je ochotný čekat.

Spyker - jeden ze zájemců o převzetí Saabu - na konci minulého týdne sdělil, že jednání s majitelem, tedy koncernem General Motors, skončila bez dohody. General Motors v pátek oznámil, že činnost automobilky ukončí, což by znamenalo ztrátu asi 3400 pracovních míst, která má Saab po celém světě.

Zdeněk Vacek, redaktor Autotip

„Saab by si zasloužil záchranu už vzhledem ke své historii, ovšem v poslední době mám obavu, že mu opravdu ujel vlak.“

Video Vlado Rybecký ve Studiu 6
video

Vlado Rybecký ve Studiu 6

Poté management GM uvedl, že když informoval o záměru ukončit činnost Saabu, ozvalo se mu několik zájemců, kteří byli ochotni jednat o záchraně této legendární švédské automobilky. Kdo přesně se ozval, ale General Motors nesdělil.

Zprávy o osudu Saabu se mění jako na houpačce

Během několika hodin si ale Spyker své rozhodnutí rozmyslel a o víkendu oznámil, že má o Saab pořád ještě zájem. Předložil proto americkému majiteli nový návrh, který podle zástupců firmy řeší i předchozí sporné body, které byly pro General Motors nepřijatelné.

Spyker v pondělí pouze oznámil, že dává automobilce General Motors více času. Přesné datum či hodinu, do kdy je ochoten na rozhodnutí General Motors čekat, ale nesdělil. Konečný termín tak prodlužuje do té doby, než vydá další oznámení.

V pondělí se navíc ve Švédsku sešli k mimořádné schůzce vládní činitelé, aby posoudili dopady ukončení činnosti Saabu. Jednání se účastnili i zástupci odborů, s nimiž se vláda připravovala na uzavření hlavní továrny Saabu ve městě Trollhättan.

Vlado Rybecký, motoristický publicista

„GM potřebuje uzavřít jednání do konce roku, protože ztráty Saabu neustále narůstají… V podobě, v jaké existuje dneska, nemá moc šancí na přežití, nicméně značka by někde v Číně mohla existovat dál, ale úplně jiným způsobem než nyní.“