Na Štědrý den létaly MMS, zájem o „textovky“ klesl

Praha - Zatímco počet zaslaných textových zpráv o letošním Štědrém dnu oproti loňsku mírně klesl, obrázkové MMS získaly ve srovnání s minulým rokem na oblibě. Češi jich odeslali ve srovnání s Vánoci 2008 více než dvojnásobek. Množství hovorů se nemění. Jak tedy vyplývá z údajů tří největších tuzemských operátorů, letošní první vánoční svátek tedy přinesl dva protisměrné trendy.

Češi a zahraniční turisté odeslali letos na Štědrý den z mobilních telefonů do tuzemských sítí 71,4 milionu SMS, o 800 tisíc tím textové zprávy poklesly oproti loňskému roku. Zákazníci Telefóniky a T-Mobilu odeslali shodně 27,7 milionu „esemesek“. U Telefóniky je to meziroční nárůst, T-Mobile zaznamenal mírný pokles, stejně jako třetí operátor Vodafone, na který připadá zhruba 16 milionů SMS.

Vodafone naproti tomu zřejmě stojí za boomem obrázkových MMS, kterých si zákazníci operátorů vyměnili celkem 864 tisíc oproti loňskému číslu 381 tisíc. U Vodafonu se počet MMS zvýšil osmkrát na 450 tisíc. Firma totiž přišla s předvánoční nabídkou 77 MMS měsíčně zdarma, přičemž tuto službu si objednalo přes 200 tisíc klientů. Růst zájmu o zasílání vánočních obrázků ale zaznamenali i konkurenti. Telefónica O2 ve své síti letos rozeslala o polovinu více MMS než loni, u T-Mobilu činil nárůst pětinu. Zatímco nejvíce MMS létalo v sítích ráno a dopoledne, textové zprávy posílali lidé nejvíce po obědě.