Čechům zachutnalo nealko pivo

Plzeň – Spotřeba nealkoholického piva stále roste. Loni ho pivovary vyrobily přes 600 tisíc hektolitrů, tedy zhruba o 3,6 procenta více než v roce 2008. Konzumace klasického alkoholického nápoje přitom naopak zhruba o desetinu klesla. Lidé nealko pivo pijí zejména v zaměstnání nebo když musí sednout za volant. Málokdo ví, že klasický nápoj v nealkoholické podobě má mnohem méně kalorií než sycené limonády a džusy.

Podle Vladimíra Vaňka z Radegastu, jehož Birell má téměř 70procentní podíl na trhu nealko piva v Česku, už jsou Češi na špičce v konzumaci nealkoholického zlatavého moku. Na trhu se nyní prodává 25 značek vyráběných ve 23 pivovarech. Mít toto pivo v portfoliu je téměř nutností.

„Češi zůstávají věrni oblíbené chuti piva, což je jeden z důvodů, proč se v Česku vyrábí nealko piva stále více,“ dodal Vaněk, podle něhož se také letos předpokládá nárůst prodejů na trhu v řádu procent.

To potvrzuje i výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. „Jde o dlouhodobý trend. Jednak je to v důsledku změny životního stylu, daleko více se cestuje za prací, zavádí se bodový systém. Lidé jsou stále méně ochotni riskovat tím, že by pili pivo a tím pádem měli alkohol v krvi,“ řekl Veselý. Naopak za propadem výroby piva stojí podle šéfa pivovarníků odliv turistů, s nímž souvisí i nižší spotřeba piva v českých hospodách a restauracích.