Škoda hlásí propad odbytu v Česku, loni prodáno 56 tisíc vozů

Mladá Boleslav - Škoda Auto prodala loni v České republice 56 504 vozů, o 1497 méně než v roce 2008. Znamená to meziroční pokles o 2,6 procenta. V roce 2007, kdy se ještě automobilový průmysl nepotýkal s hospodářskou krizí, prodala Škoda na domácím trhu 64 306 aut. Poslední čtvrtletí bylo nicméně pro Škodu úspěšné, za poslední kvartál odbyt na českém trhu o celou čtvrtinu překonal prodej za stejné období roku 2008. Největší zájem byl v roce 2009 o Škodu Octavii. Informaci o prodeji vozů v ČR dnes zveřejnil mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Zájem o škodovky v Česku v průběhu roku rostl, v posledním čtvrtletí jich bylo na český trh dodáno o čtvrtinu více než předloni. „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení šrotovací prémie a následný odliv vozidel do okolních států Evropské unie,“ řekl vedoucí prodeje pro střední Evropu Jan Hurt.

Prodej pomůže oživit i Yeti

Podle něj mohlo prodej v Česku podpořit také uvedení dvou očekávaných novinek - terénní Škody Yeti a Superbu Combi. Nejpopulárnějším autem mezi českými zákazníky byla ale loni Octavia, kterou si koupilo 24 951 lidí, o 18,5 procenta více než v roce 2008. Nejprodávanějším modelem v Česku se stala poprvé od roku 2000. Podle odhadů Škodovky bylo letos v Česku celkem prodáno zhruba 181 000 aut, což je meziroční pokles přibližně o 11 procent.

Škoda se nyní snaží podpořit prodej na domácím trhu i některými speciálními akcemi, například model Fabia je nyní k dostání již od 199 900 korun. „Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů,“ dodal Hurt.