Becherovka se loni pila méně, příští rok to bude lepší

Karlovy Vary – Firmě Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB) klesl zisk v loňském finančním roce oproti roku 2008 o 26 milionů korun. V roce 2009 tak společnost vydělala 226,8 milionu korun. I přes tento pokles se ale JBKB podařilo udržet většinu trhů nejen v Česku, ale expandovala rovněž do dalších zemí. Šlo o Ukrajinu, Rusko, Maďarsko nebo Německo, vyvážet začala firma i do Číny. Příští rok už ale očekává oživení poptávky.

Meziročně ovšem JBKB na tržbách přišla asi o 8,4 milionu korun, dosáhly tak 524,7 milionu. „Přes těžkou situaci jsme uvedli na trh novou značku Becherovka Lemond, které se vyrobilo za 15 měsíců milion litrů,“ uvedla mluvčí firmy Eva Kotýnková. I celkový počet litrů alkoholu, který firma vyrobila, meziročně vzrostl. Loni tak vyprodukovala 7,5 milionu litrů alkoholu, z toho 80 procent činila klasická Becherovka.

JBKB navíc začala loni v červenci stavět nový výrobní provoz za 100 milionů korun v Karlových Varech - Bohaticích. Přesune do něj výrobu z centra města. Nová výrobní hala umožní zvýšit produkci i optimalizovat náklady na výrobu likéru. Po jeho dokončení se tam přesune výroba z centra města.

Karlovarská Becherovka už ale příští rok očekává oživení

Likérka JBKB je součástí francouzského nápojového gigantu Pernod Richard. Ten v tomto finančním roce očekává mírný nárůst zisku. Pernod Ricard, jenž vlastní mimo jiné whisky Chivas Regal a koňak Martell, je druhým největším výrobcem alkoholických nápojů na světě. Na světovém trhu má zhruba pětinový podíl.