Diváci mají krize vysílané v televizi plné zuby

Praha - České diváky, přesněji řečeno 52 procent z nich, už téma finanční krize v televizním vysílání unavuje. Téměř polovina populace se pak dokonce domnívá, že to televize s finanční krizí přehánějí a celou situaci tak ještě zhoršuje. „Plné zuby“ krize v televizi má již více než polovina diváků vedle Česka i na Slovensku, v Irsku, Belgii, Nizozemsku či v Polsku. Pořady o finanční krizi sleduje třetina populace. Pětina respondentů naopak uvedla, že při zmínce o finanční krizi raději okamžitě přepne na jiný program.

Milan Šmíd z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy potvrzuje nářky diváků. Média to podle něho opravdu přehánějí. Takové počínání prý ale vychází z jejich povahy. Dodává ale, že by české televize nic na svém počínání okolo krize měnit neměly. Žádné extrémy totiž v podávání zpráv týkajících se krize nepozoroval. Naopak tíha podle něho spočívá na divácích. Je totiž na nich, aby si na dění vytvořili vlastní názor a čerpali u toho i z jiných zdrojů.

Krize ovlivňuje i chování lidí

Finanční krize ovlivňuje i způsob trávení volného času. Okolo 40 procent respondentů připouští, že kvůli krizi přehodnocují náklady na dovolenou, navštěvují méně kina, restaurace a bary. Místo toho tráví více času s rodinou a kamarády nebo surfováním na internetu. Zjistil to průzkum společnosti UPC v deseti evropských zemích.

Nejvíce Čechů vyhledává informace o finanční krizi na internetu. Je to logické. Jde o složitější problematiku a lidé hledají další zdroje, aby si mohly na současně probíhající situaci vytvořit komplexnější názor. Televizi v tomto směru využívá pouze 26 procent respondentů. Na noviny zbylo pouze devět procent. Například sousední Slováci naopak preferují televizi před internetem a novinami.