Najdi si svého farmáře, vyzývají zemědělci spotřebitele

Praha/Jihlava – Soukromý zemědělec z Jihlavska František Němec zahájil projekt „Najdi si svého farmáře“, který má spotřebitelům usnadnit cestu k původním produktům. Prostřednictvím webových stránek, které fungují jako databáze kontaktů, si tak budou moci lidé najít statek ve svém kraji a odebírat potraviny přímo od jejich výrobců bez mezičlánku v obchodech nebo nákupních centrech. Zemědělci, kteří se na projektu podílejí, si od něj slibují nejen zisk, ale také zvýšený zájem o český venkov.

Projekt byl zahájen v pátek 5. února a v současné době nabízí prostřednictvím internetu produkty jedenácti statkářů. Podle jeho autora Františka Němce však v dohledné době přibude dalších devět zemědělců a číslo se má stále zvyšovat. „Internetové stránky by měly sloužit jako rozcestník. Budou rozděleny podle krajů a časem i podle komodit, takže si zákazník sám vybere, který kraj a kterou komoditu chce,“ informoval Němec. Zájemci na webu najdou kontakt nebo internetové stránky jednotlivých farem.

Statkáři: Českému zákazníkovi nabízíme jinou cestu

Video Studio 6 o farmářském projektu
video

Studio 6 o farmářském projektu

„Českému zákazníkovi nabízíme jinou cestu,“ doplňuje statkář David Smetana z Královéhradecka. Nová nabídka nákupu potravin podle zemědělců reaguje na rostoucí zájem Čechů o neošetřené potraviny přímo z místa produkce. „Kvalitativně mám lepší parametry výrobků, nepoužívám žádné konzervanty, stabilizátory, rostlinné tuky. Jakýkoli výrobek, který u mě koupíte, je stoprocentně přírodní bez přidaných složek,“ zdůraznil v ranním vysílání ČT24 Němec.

Zemědělci očekávají zájem patnácti až dvaceti procent českých spotřebitelů. Za konkurenci marketům se ovšem nepovažují. „Zákazníci, kteří chodí do supermarketů a rádi tam nakupují, nejsou naše cílová skupina. Nabízíme úplně jiný produkt,“ řekl autor projektu. „Cena vždy není jednoznačně nejlevnější, protože s nákupem výrobku kupujete přidanou hodnotu,“ dodal Němec.

Velcí hráči se farmářů nebojí

Na notu nízké ceny ale hrají právě velké obchodní řetězce, které se odlivu zákazníků nebojí. „Rozhodující pro zákazníka je, aby si mohl nakoupit na jednom místě, za nízké ceny, široký sortiment zboží a aby obchod, pokud možno, byl co nejlíž jeho bydlišti,“ zdůraznila Eva Karasová, mluvčí společnosti Tesco.

Celorepubliková databáze by podle Němce mohla pomoci i turistům, pokud by chtěli v Česku ochutnat regionální výrobky.

Obilí
Obilí
Více fotek
  • Obilí autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/13/1222/122106.jpg
  • Český venkov autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/10/975/97480.jpg