Mladá fronta dostala od ČNB pokutu za manipulaci s trhem

Praha - Česká národní banka udělila pokutu 300 000 korun vydavatelství Mladá fronta, a to za informace, které zveřejnila na internetových stránkách svého deníku E15. Článek se týkal prodeje a kupní ceny společnosti Orco Property Management, ČNB ovšem informace vyhodnotila jako manipulaci s trhem. Mladá fronta se bude domáhat zrušení pokuty u soudu.

„Mladá fronta udělenou pokutu uhradila, nicméně s rozhodnutím ČNB nesouhlasí a bude se domáhat jeho zrušení ve správním soudnictví,“ prohlásila mluvčí vydavatelství Pavlína Míčová.

Na svých internetových stránkách informoval deník E15 20. května 2009 o prodeji společnosti Orco Property Management americkému realitnímu fondu TVO Global Partners a uvedl nesprávnou informaci, že americký fond investoval do Orca 2,2 miliardy eur. Kupní cena přitom nebyla účastníky transakce zveřejněna. „Toto jednání bylo způsobilé zkreslit představu účastníků kapitálového trhu o hodnotě, nabídce nebo poptávce finančního nástroje,“ uvádí rozhodnutí. Mladá fronta proti rozhodnutí podala rozklad loni v prosinci a ČNB jej 28. ledna zamítla.

Podobný scénář: rok 2006 a informace agentury Reuters o Atlantiku FT

Obdobnou situaci zažila v minulosti také agentura Reuters, když jí byla v roce 2006 udělena pokuta 300 000 korun za manipulaci s trhem kvůli zkresleným informacím o nabídce společnosti Atlantik FT na prodej akcií společnosti Unipetrol.

V současnosti patří Mladá fronta k velkým vydavatelským domům v Česku. Vydává například zpravodajské tituly E15 a Sedmičku. Do jejího portfolia dále patří řada časopisů, například Strategie, Marketing Magazine, VTM Science, Mladá fronta Plus, Lidé a země a Mateřídouška. Vydavatelství Mladá fronta nemá nic společného s deníkem Mladá fronta Dnes, který spadá do mediální skupiny MAFRA.

Unipetrol
Unipetrol