Novinka od Toyoty sama nahlásí, kdy jet do servisu

Tokio - Automobilka Toyota představila unikátní model vozu, který se dokáže sám přihlásit do servisu. Vychází z hybridního modelu Prius a komunikuje prostřednictvím mobilní sítě čtvrté generace. Přes vysokorychlostní internet se auto spojí se servisem, pošle mu všechny potřebné údaje a servis je automaticky vyhodnocuje.

V autě mají všichni cestující vlastní obrazovku. Řidič sleduje průběh cesty a spolujezdci mohou surfovat po internetu. Přímo přes komunikační systém auta se dá telefonovat nebo se třeba připojit do videokonference. Auto, které je doslova nabité technologiemi, má jednu hlavní výhodu, samo se dokáže spojit se servisním centrem. Množství senzorů toitiž sbírá informace o stavu vozidla a dokáže vyhodnotit i třeba povrch silnice.

Mobilní síť čtvrté generace LTE už funguje ve Švédsku a ve Spojených státech. Letos se plánuje jejich spuštění v Japonsku a Číně. Technologii už testují i společnosti Telefónica nebo T-Mobile.

Právě kvůli modelu Prius měla automobilka problémy

Prius Connected Car vychází z hybridního modelu Prius, který dostal tento měsíc automobilku Toyota do problémů. Musela totiž půl milionu těchto aut svolat do servisu kvůli možné závadě na brzdách. A dokonce osm milionů menších vozů zase v servisech kontrolovali kvůli závadám na plynovém pedálu.