České restaurace sází na širší nabídku (českých) vín

Praha - Nabídka českých vín se v tuzemských restauracích za posledních deset let výrazně rozšířila. Z patnácti průměrně nabízených druhů pochází víc než polovina z domácí produkce. Navíc spolu s nabídkou stoupá i spotřeba. Údaje vyplývají ze statistik velkoobchodní společnosti Makro Cash & Carry.

Za posledních deset let se nabídka domácích vín v restauracích podle statistik společnosti Makro přibližně zdvojnásobila. „Restaurace navíc kladou stále větší důraz nejen na vlastní sortiment vín, ale i na vzhled a prezentaci vinného lístku,“ podotkla mluvčí společnosti Makro Cash & Carry ČR Romana Nýdrle.

Společně s větší nabídkou stoupá i spotřeba. Zatímco v roce 1993 dospělý člověk zkonzumoval v průměru 12 litrů vína za rok, teď se tato hodnota pohybuje kolem 17 litrů. Přesto ale Češi za evropským průměrem zaostávají, neboť toto číslo činí kolem 25 až 32 litrů.

V Česku vzrostl i dovoz a vývoz vína. V roce 2008 se do Česka dovezlo přes 1,5 milionu hektolitrů vína. Vývoz českého vína vzrostl víc než dvojnásobně, a to na 177 000 hektolitrů. Mezi největší odbytiště vinařů patřilo Slovensko, kam vyvezli téměř 43 000 hektolitrů vína.

Víno
Víno