Změnu času přečkají vlaky ve stanicích, tramvaje pojedou dál

Praha – Noční vlaky, které pojedou v okamžiku změny času z letního na zimní, stráví přidanou hodinu ve stanicích, případně ji využijí ke zkrácení zpoždění. Celkem se přechod ze středoevropského letního času na čas středoevropský dotkne celkem devatenácti spojů, z nich patnáct bude stát přímo na českém území. Noční provoz městské hromadné dopravy konec letního času tolik neovlivní, spoje totiž většinou jezdí v pravidelném taktu – každou hodinu ve stejnou dobu. Změna času nastane v noci ze soboty na neděli, kdy se ve tři hodiny vrátí ručičky hodinek zpět na dvě. Noc tak bude o hodinu delší.

Do Česka jezdí noční vlaky, resp. přímé hotelové vozy z Košic, Banské Bystrice, Krakova, Varšavy, Berlína, Amsterdamu, Curychu, Záhřebu, Vídně a Budapešti. Dva noční spoje (rychlík Chopin a Euronight Metropol) republikou projíždějí, většina ostatních končí v Praze. Jeden noční vlak ze Slovenska jezdí do Chebu a přímý lůžkový vůz z Košic míří do Českých Budějovic. S hodinovou přestávkou musí počítat cestující ve všech těchto spojích.

Noční spoje pražské městské hromadné dopravy jezdí většinou v půlhodinových nebo hodinových intervalech. Spoje, které budou vypraveny před změnou času, proto budou bez zastavení pokračovat a dopravní podnik vypraví několik posilových vozidel. Výjimku tvoří příměstský noční autobus do Brandýsa nad Labem, pro který vydal pražský dopravní podnik zvláštní jízdní řád.

Podobná situace nastane v brněnské MHD. I v moravské metropoli jezdí noční autobusy v pravidelném půlhodinovém taktu a dopravní podnik proto vypraví na každé lince dva spoje navíc.