Připravený je nový návrh přivaděče k D8 od Děčína

Děčín - Na ministerstvu životního prostředí připravili nový návrh přivaděče na dálnici D8 od Děčína. Plánovaná stavba by měla stát šest miliard korun. O přivaděči úřady jednají již řadu let, předchozí návrhy ministerstvo a Správa chráněné krajinné oblasti České Středohoří odmítly kvůli přílišným zásahům do přírody. Proti návrhům protestovaly i různé ekologické organizace. Podle mluvčího ministerstva Jakuba Kašpara je současný návrh z hlediska ochrany přírody přijatelný. Předchozí varianty, které ministerstvo odmítlo, byly levnější. 

O nové variantě zatím ŘSD nejednalo a s předchozími neporovnávalo, uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. „Musí ji prověřit ještě další studie, která zhodnotí kritéria výstavby. Jedním z nich musí být i ekonomická výhodnost,“ řekla Vápeníková.

Nový návrh podle Kašpara počítá s tím, že by silnice vedla podél železniční trati a nakonec se napojila dlouhým tunelem do Děčína. Děčínský primátor Vladislav Raška (ODS) vítá každou snahu o řešení dopravy v Děčíně a okolí. „Mě jenom mrzí, že jakékoliv další hledání nových variant v obecné rovině vlastní řešení problému odsouvá,“ řekl Raška. Podle něj odborníci tvrdí, že se tak řešení přivaděče odsune minimálně o pět, realističtěji o osm let.

Podle dopravního experta ministerstva Martina Robeše nešlo kvůli hustotě obytné zástavby a ochraně ovzduší najít najít jinou možnost než s dlouhým tunelem. Kvůli tomu se odhadované náklady na přivaděč zvedly na šest miliard korun. Ředitelství silnic a dálnic minulý rok odhadovalo náklady na první variantu, při které silnice vedla po tělese dráhy, na 1,1 miliardy korun. Další varianta pak počítala s částkou o asi miliardu vyšší.