Američané nejvíce věří asijským autům

Detroit – Vozidla japonských automobilek jsou podle průzkumu časopisu Consumer Reports nejspolehlivější na americkém trhu. Loňské první místo udržela značka Scion ze skupiny Toyota Motor. Z amerických výrobců je na tom podle časopisu, jehož výzkumy jsou velmi sledované laickou i odbornou veřejností, nejlépe Ford. Naopak v závěru tabulky spolehlivosti zůstává další velká americká automobilka Chrysler.

Asijské značky bodují u Američanů především díky krizi, kdy se zákazníci stále více poohlížejí po malých vozidlech, v jejichž produkci mají Japonci a Korejci větší zkušenosti než detroitská trojka. „Scion má portfolio tří malých a celkem slušně vybavených vozidel,“ uvedl šéf centra Consumer Reports pro testování automobilů David Champion.

V první desítce figurovalo hned osm asijských značek včetně jihokorejské Hyundai. Spojené státy zde reprezentovala pouze značka Mercury z koncernu Ford a Evropu německá luxusní značka Porsche.

Po zveřejnění výsledků výzkumu zavládla spokojenost u Fordu. Prezident společnosti zodpovědný za prodej na americkém kontinentu Mark Fields uvedl, že výsledek průzkumu je potvrzením změn, které firma učinila ve snaze o zlepšení svých vozidel. „Stát bok po boku s Toyotou a Hondou nás uspokojuje,“ prohlásil.

Ford se nyní podobně jako další automobilky potýká s negativním dopadem světové hospodářské a finanční krize na poptávku. Firma však odolává krizi lépe než její domácí rivalové General Motors a Chrysler, kteří museli požádat o státní pomoc a po určitou dobu využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.