RegioJet stále bojuje o tratě na Plzeňsku

Plzeň – I po zrušení výběrového řízení chce železniční dopravce RegioJet provozovat regionální vlaky na třech tratích v Plzeňském kraji. Poté, co krajští radní tendr zrušili, firma patřící do skupiny autobusové firmy Student Agency přizpůsobila svoji původní nabídku režimu mimo výběrové řízení. Kraj zatím chce po zrušení výběrového řízení objednat dopravu u Českých drah.

„Naše nabídka je zpět na Krajském úřadě v Plzni. Současně jsme vyzvali paní hejtmanku k zahájení společných jednání,“ komentoval postup RegioJetu předseda představenstva společnosti Jan Paroubek. RegioJet předložila podobnou nabídku také v Ústeckém kraji, kde by ale firma chtěla převzít regionální dopravu docela na všech tratích. Společnost má zájem také o rychlíky.

K podobnému kroku jako RegioJet se zatím nerozhodli další účastníci výběrového řízení – Viamont a ČSAD Jablonec. „Zatím jsme nedostali od kraje žádné oficiální stanovisko. Ihned potom budeme reagovat, ale nechci předjímat jak,“ řekl člen představenstva Viamontu František Kozel.

Zástupci soukromých dopravců shodně říkají, že v případě zdárného dokončení výběrového řízení se mohl zvýšit komfort ve vlacích a kraj navíc mohl ušetřit. „Všude, kde se výběrové řízení konalo, dosáhly kraje až o 20 procent nižších cen za dopravu, než jsou požadavky ČD,“ uvedl šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík.

Výběrové řízení mělo vybrat dopravce pro neelektrizované tratě Plzeň–Domažlice, Plzeň–Blatno a Nýřany – Heřmanova Huť. Zakázka měla být na patnáct let od prosince 2011. V současnosti na nich provozují regionální i dálkovou dopravu České dráhy. Na osobních vlacích jsou k vidění většinou zrekonstruované motorové a přípojné vozy a také klasické soupravy bílozelených vozů s dieselovou lokomotivou.