Kampaň Nemyslíš - zaplatíš! se objevila i na Facebooku

Praha - Na sociální síti Facebook spustilo ode dneška ministerstvo dopravy svou kampaň Nemyslíš - zaplatíš!. Její součástí je také výpočet pravděpodobnosti rizika dopravní nehody nazvaný „Dožiješ se konce roku?“. Podle analýz ministerstva zemře pravděpodobně do konce roku v ČR na silnicích ještě 150 lidí. Test má s lehkou nadsázkou vyhodnotit řidičské schopnosti každého, kdo se jej rozhodne vyplnit. Pro spuštění aplikace si ministerstvo vybralo právě „smolný“ den pátek třináctého.

„Rádi bychom, aby se tato prognóza nenaplnila, nicméně statistiky jsou neúprosné. Věřím, že řidiči přizpůsobí své chování tak, aby se svými blízkými oslavili příchod nového roku,“ řekl k výpočtu ministr Gustáv Slamečka s tím, že právě jeho resort je prvním, který oficiálně komunikuje na sociální síti.

Sociální síť si ministerstvo vybralo hlavně proto, že je nic nestojí a že na ní komunikují převážně mladí lidé. Právě mladí řidiči jsou podle úřadu rizikovou skupinou, co se týče nehod. Podle mluvčího mají stránky Nemyslíš - zaplatíš na 50 tisíc fanoušků.

Efektivitu kampaně Nemyslíš – zaplatíš! ocenili také marketingoví odborníci. Získala totiž první místo v soutěži reklamních kampaní EFFIE 2009 v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing. Porota ocenila vliv kampaně na snižování počtu mrtvých při dopravních nehodách v roce 2008. V loňském roce zemřelo na českých silnicích 992 osob, což je druhý nejnižší počet od roku 1990.