Mezi Novým Borem a Práchní je nebezpečná silnice

Česká Lípa - Tříkilometrový úsek silnice mezi Novým Borem a Práchní na Českolipsku patří podle policistů a řidičů mezi nejnebezpečnější v kraji. Důvodem je chybějící vodorovné značení. Podle dopravních expertů nejde o jediný případ. Označení středového pruhu a krajnic se často podceňuje.

Na silnici chybí středový pruh, krajnice a vodící sloupky. Tříkilometrový úsek silnice I/13 mezi Novým Borem a Práchní je tak ve tmě nebezpečný. V oblasti se navíc často drží i mlha, která zhoršuje viditelnost. Řidiči jsou se situací nespokojeni.

Na vině je rekonstrukce, kterou prošel úsek na podzim. Silničáři před zimou nestihli všechny práce, a proto silnice dostane nový povrch až na jaře. Až potom chtěli silničáři nakreslit vodorovné značení, ale kvůli stížnostem se hledá alespoň dočasné řešení. „Pro letošní rok se nastříká střední dělicí čára,“ uvedl Josef Vrba z libereckého ŘSD. Konečná úprava se provede na jaře.

/*json*/{"map":{"lat":50.7719677587,"lng":14.5160293579,"zoom":13,"mapTypeId":"hybrid"},"markers":[{"lat":50.773704687927,"lng":14.511909484863,"type":"1","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

„Policisté zdůrazňují, že chybějící střední dělicí čára zvyšuje nebezpečí vzniku dopravní nehody v důsledku ztráty orientace řidiče,“ řekla českolipská policejní mluvčí Ivana Baláková.

Podle dopravních expertů je vodorovné značení v Česku obecným problémem a správci komunikací ho podceňují.

„Jako dopravní policie problém vidíme obecně na všech komunikacích. Hlavně na silnicích II. a III. tříd, kde nám tyto prvky chybí. Pak jsou z toho i zbytečné dopravní nehody,“ doplnil dopravní expert liberecké policie Vlastimil Malý.