ROPID chystá pro rok 2010 změny, chce odstranit souběhy

Praha – V Pražské integrované dopravě se chystá na rok 2010 několik změn. Organizace ROPID, která hromadnou dopravu v metropoli a jejím okolí objednává, chce na některých místech odstranit tzv. souběhy, kdy jezdí po téže trase tramvaj i autobus. Na podporu železniční dopravy bude během roku 2010 pokračovat příprava stavby zastávek Kačerov a Třeboradice. Kvůli nedostatku peněz naopak nevznikne další zastávka Podbaba.

Souběhy autobusů a tramvají hodlá ROPID odstranit například ve Švehlově ulici, zatím ale nezveřejnil, kterých linek se změna dotkne. Praha by tak ovšem měla ušetřit, další úspory chce ROPID získat díky nahrazení klasických autobusů na některých linkách tzv. midibusy. To by se mohlo dotknout linek číslo 116 a 151. „Jedná se o místa, kde není možné linku zrušit, ale může se nasadit nízkokapacitní vozidlo,“ poznamenal ředitel ROPIDu Pavel Procházka. Kdy změna nastane, není dosud jasné.

Samotných tramvají by se nemělo rušení souběhů dotknout. Podle Procházky neplánuje ROPID na příští rok v tramvajové dopravě žádné výraznější změny, k drobným úpravám by mohlo dojít pouze na Letné, kde vzniká tunel Blanka.

Posíleny by mohly být některé přívozy, které si získaly oblibu tisíců Pražanů, již od 13. prosince budou častěji jezdit také příměstské vlaky na linkách z Prahy do Českého Brodu, Všetat, Kladna nebo Nučic. Podle Procházky roste počet lidí, kteří využívají při svých cestách v Praze a okolí železnici. Nejvíce cestujících využívá trať z metropole do Radotína a dále do Berouna. Tam loni ROPID posílil význam železnice i tím, že zrušil část autobusů, které jezdily podél trati v úseku Radotín–Smíchov.

Celkově pak podle Procházky bude v příštím roce snížen rozsah provozu, který zajišťuje pražský dopravní podnik, zhruba o 5,3 procenta. U ostatních dopravců by měl rozsah zůstat zhruba stejný.