Brno objednalo na příští rok v MHD méně kilometrů než letos

Brno – Vedení Brna objednalo u dopravního podniku méně výkonů než letos. Během roku 2010 tak vozidla v brněnské MHD najedou zhruba 38 milionů kilometrů, oproti letošku to bude o 2,5 milionu kilometrů méně. Spoje ubudou podle Jana Seitla z brněnského dopravního podniku především mimo špičku na trasách, kde nejezdí mnoho cestujících. Peněz naopak dostane dopravní podnik více, 1,5 miliardy korun. Ubylo totiž cestujících a společnost tak má menší tržby z jízdného. Novou dlouhodobou smlouvu na zajištění městské hromadné dopravy podepsalo Brno s Dopravním podnikem města Brna tento týden.

Samotný dopravní podnik má na příští rok obdobný rozpočet jako letos. „Při sestavování plánu na rok 2010 jsme dostali jasné sdělení, že musíme počítat se stejnými prostředky. To navýšení se týká pouze investic, kdy město potvrdilo například nákup 25 nových nízkopodlažních autobusů za celkovou částku 75 milionů korun,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Bedřich Prokeš.

Výsledkem nižší objednávky bude prodloužení intervalů přes noc od 19 do 6 hodin o pět až deset minut. V dobách, kdy MHD jezdí plná, se ale provoz omezovat nebude. „Například v neděli večer, kdy se vracejí výletníci a přijíždějí tisíce studentů, budou nejvytíženější linky 1, 8 a 12 jezdit každých šest až sedm minut,“ ubezpečil Jan Seitl.

Dopravní podnik také zkrátí či zruší některé méně využívané linky. Tramvaj 10 tak bude jezdit pouze ze Stránské skály do smyčky na Nových sadech, více tedy nebude zajíždět ve špičkách až do Starého Lískovce. Autobusovou linku 72, která spojovala sever s jihem Brna nahradí několik kratších spojů, podle Seitla totiž celou trasou jezdilo jen velmi málo cestujících.

Jedna ze změn se týká také studentů z areálu Pod Palackým vrchem. Zastávka Kolejní přestane od 1. ledna fungovat. Studenti tak budou muset na koleje docházet pěšky ze zhruba 300 metrů vzdálené zastávky Technologický park.