Vídeň již nemá jižní nádraží

Vídeň - Vídeňské jižní nádraží (Wien Südbahnhof), tedy i konečná stanice vlaků z Česka, definitivně ukončilo provoz. Původní perony čeká demolice a cestující tři roky dopravního provizoria. Stará budova musí ustoupit projektu centrálního nádraží. Převedení dopravy na západní nádraží (Westbahnhof) a Meidling se v neděli neobešlo bez problémů, vlaky jezdily zpožděné o desítky minut. První pracovní den již proběhl bez větších potíží. Vlaky budou Vídní jezdit tak jako od neděle příští tři roky. V prosinci 2012 by se mělo otevřít hlavní nádraží, zcela dokončena bude jeho stavba o další tři roky později.

Na jižní nádraží jezdily ještě v sobotu vlaky z Berlína, Prahy, Varšavy, Bratislavy nebo Villachu. Další den tam zůstali už jen dělníci, kteří připravují demolici budovy.

Spoje od Prahy, respektive Ostravy jsou většinou protaženy za Vídeň, v metropoli je jejich nejdůležitější stanicí nádraží Meidling. To zatím sloužilo zejména příměstské dopravě, prošlo ale rekonstrukcí a podle Rakouských spolkových drah nápor zvládne. Cestující mohou ocenit, že na meidlinském nádraží je možné přímo přestoupit na metro, u jižního nádraží byla nejbližší stanice vzdálena dvě ulice.


Rakouský dopravce je přesvědčen o tom, že průjezd staveništěm hlavního nádraží mezi stanicemi Simmering a Meidling nebude problematický. „Vlaky by měly jezdit na čas. Může se stát, že hlavně v rámci Vídně ještě budou mít některé vlaky zpoždění, ale celkově by neměly být žádné problémy,“ řekla mluvčí Rakouských spolkových drah Dana Lipková.

Možným potížím při průjezdu obřím staveništěm nového hlavního nádraží se mohou cestující přijíždějící od Břeclavi vyhnout tím, že vystoupí již na simmerinské zastávce. „Doporučujeme vystoupit z vlaku už na zastávce Wien-Simmering a vzít metro U3, které je v centru za několik minut,“ doporučil mluvčí ČD Ondřej Kubala.

Stavba hlavního nádraží ve Vídni by měla po svém dokončení úplně změnit postavení města na železniční mapě Evropy. Budou na ně jezdit vlaky, které dosud jezdily na jižní nádraží, stejně jako spoje přijíždějící od Salcburku na západní nádraží. Vídní bude snadnější projet, protože hlavní nádraží bude průjezdné, zatímco západní i jižní nádraží jsou hlavová a například spoje Mnichov–Vídeň–Budapešť tak musí v rakouské metropoli měnit směr jízdy.

/*json*/{"map":{"lat":48.1858031517,"lng":16.3786840439,"zoom":15,"mapTypeId":"hybrid"},"markers":[{"lat":48.185831764108,"lng":16.378726959229,"type":"1","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/
Vlak na nádraží ve Vídni
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24