Rodiče kupují svým dětem stejně hraček jako loni

Praha – Čeští obchodníci si na letošní nákupy vůbec nestěžují. Říkají, že jejich předvánoční tržby jsou zatím podobné těm loňským. Hlavně kvůli hračkám pro děti jsou lidé ochotni sáhnout hlouběji do svých peněženek. Tradičně se kupují hlavně stavebnice, panenky a autíčka všeho druhu. Stejně jako v předešlých letech, tak i letos ovlivňuje děti při jejich rozhodování televizní reklama. Co vidí doma na obrazovce, to okamžitě chtějí.

Dárky nosí podle českých dětí Ježíšek, Santu Clause odmítají. I tak je ale představa dětí o tom, jak Ježíšek vypadá, často zkreslena americkou tradicí. Nejčastěji ho vidí jako silného vousatého šedesátníka v červenobílém kombiné a sáněmi. Většina dětí si Ježíškovi píše o ty dárky a hračky, které vidí u svých kamarádů, a hlavně v televizi. Reklam zaměřených na zboží pro děti se před Vánoci objevuje nespočet.

„Televize masíruje děti natolik, nakolik jim to dovolí jejich rodiče,“ podotkla dětská psycholožka Václava Masáková. Rodiče se řídí přáním svých dětí, ale i oni se občas na televizní reklamu podívají. Vliv reklamy cítí hlavně obchodníci. Po prezentovaných hračkách je největší sháňka. Stává se proto, že se vykoupené zboží musí před Vánoci třeba i několikrát doobjednávat.

Plyšová hračka
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24