Na kupony na MHD se před koncem roku stojí fronty

Praha - Na klasické kupony na pražskou MHD i na dobíjení karet Opencard stojí lidé opět před koncem roku fronty. Například před prodejním místem ve stanici metra Muzeum čekalo dnes před polednem kolem 80 lidí. Podle mluvčího pražského dopravního podniku Ondřeje Pečeného fronty způsobuje to, že lidé nechávají nákup každoročně na poslední chvíli. Největší fronty podle něj jsou pravidelně na konci prosince a na začátku ledna.

Frontám se mohou vyhnout majitelé klasických tramvajenek i držitelé Opencard, kterých je v současnosti kolem 400 000. Roční i čtvrtletní kupony na MHD si totiž mohou zakoupit na internetu. Ne všichni ale tento způsob nákupu využívají, někteří zřejmě nemají k internetu důvěru. „Loni e-shop pomohl, zvládl asi 15 procent požadavků. Jak to bude letos, se zatím nedá odhadnout,“ uvedl Pečený. 

V internetovém obchodě je možné pořídit jak elektronické jízdenky na Opencard, tak klasické papírové kupony. Papírové jízdenky si ale musejí cestující vyzvednout přímo na některém z předplatních míst dopravního podniku nebo si jej za poplatek nechají doručit kurýrem. Musejí také počítat s několikadenní prodlevou, než budou kupony na konkrétní místo doručeny. 

Část cestujících, která používá Opencard, znejistěla poté, co se objevily informace o výsledcích auditu Opencard. Ten zjistil, že náklady projektu neodpovídají jeho stavu. Držitelé červených kartiček si pak nebyli jistí, zda si mají na kartu další kupon vůbec pořizovat a nemají se vrátit ke klasické legitimaci. Pražský magistrát ale už dříve uvedl, že projekt nebude zastaven a karta bude dál fungovat jako tramvajenka.

Opencard
Opencard