V Detroitu se představují malé vozy pro USA

Detroit (Michigan) – Evropské automobilky se rozhodly ovládnout americké silnice pomocí malých vozů. Ve Spojených státech by dosud opomíjený segment podle názoru evropských značek mohl zažít boom, na němž by si chtěl přilepšit především Volkswagen. Pozadu ale nezůstává ani Fiat, který je novým vlastníkem části Chrysleru, nebo domácí Ford.

Wolfsburská automobilka je dnes na americkém trhu ze zahraničních značek pátá v počtu prodaných vozů, před ní figurují Hyundai, Honda, Mercedes a BMW. Během tří let chce Volkswagen svůj prodej zvýšit zhruba na dvojnásobek. „V letech 2012 až 2013 budeme prodávat 400 až 450 tisíc vozidel,“ uvedl ředitel americké sekce Volkswagenu Stefan Jacoby.

Na autosalonu už Volkswagen stačil představit model pro severoamerický trh - sportovní vůz s úsporným motorem. I ostatní němečtí výrobci chtějí v Americe zvýšit výrobu. Jejich podíl na tamní trhu by měl vyrůst ze současných sedmi na deset procent.

Velké plány má ve Spojených státech také Fiat, značka, která se specializuje na malá auta, ale mimo Evropu mnoho vozů neprodává. Fiat získal podíl v Chrysleru. Jeho prostřednictvím chce stát po boku Volkswagenu v prodeji malých aut Američanům.