Detroitský autosalon chce vyzdvihnout evropské automobilky

Praha – V americkém Detroitu pokračuje již třetím dnem autosalon. Šanci by mohly dostat evropské automobilky. Mezeru na trhu se snaží zaplnit hlavně menšími vozy. Třeba německý Volkswagen chce za pár let vydělat ve Spojených státech více než dvojnásobek. Slibuje od příštích let zařadit se do předních příček prodejců na americkém trhu. Zatím je se svými tržbami pátý, to by se mělo do tří let změnit.

V Detroitu představila automobilka Volkswagen svůj trumf – sportovní vůz s úsporným motorem. K silné pozici na severoamerickém trhu by měla pomoct i nová továrna. „Dosud vyráběl nejblíže v Mexiku. Teď se chystá postavit velkou továrnu asi na 150 tisíc aut přímo ve Spojených státech,“ vysvětlil redaktor časopisu AutoTip Jakub Kolár.

Menší a úsporné vozy zatím u konzervativních Američanů příliš oblíbené nejsou. Podle odborníků jsou ve Spojených státech možné dva scénáře. Buď se Američané zhlédnou v hybridech, kde mají náskok Japonci, nebo se ke slovu dostanou spíš menší auta, kde by mohli zabodovat právě Evropané.