Po letech dohadů začala rekonstrukce stuttgartského nádraží

Stuttgart (Německo) – Ve Stuttgartu začala rekonstrukce hlavního nádraží, které se má stát součástí vysokorychlostní trati z Paříže přes Vídeň do Bratislavy. Kolejiště dnešní hlavové stanice se má přestěhovat pod zem, Stuttgartem potom budou moci projíždět soupravy beze změny směru jízdy. Německé dráhy za rekonstrukci zaplatí 4,1 miliardy eur. Vysokorychlostní trať by měla začít vznikat až po dokončení přestavby nádraží, první její část má spojit Stuttgart s nedalekým Ulmem.

Proti rekonstrukci nádraží přišlo během slavnostního zahájení prací protestovat přes tisíc lidí. Podle nich je zbytečné stavět nové podzemní nádraží, konstrukce zatíží stuttgartské životní prostředí a navíc se může nadále zvyšovat cena. Ta již vzrostla téměř na dvojnásobek, původně měla stát rekonstrukce nádraží 2,1 miliardy eur. Příprava prací, které zahájil ředitel DB Rüdiger Grube, trvala více než patnáct let. Během nich vznikaly plány rekonstrukce, ale také probíhaly vleklé politické spory.