Náhrada za D1 je u Prahy již obousměrná

Praha – V místě, kde vzniká křižovatka dálnice D1 s Pražským okruhem, musí řidiči ode dneška až do léta obousměrně jezdit po náhradní komunikaci. Ve směru na Prahu jsou auta odkláněna na objížďku již od listopadu, postupné převedení směru na Brno zahájilo Ředitelství silnic a dálnic dnes po poledni,  podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové budou všechny tři pruhy odvedeny z obvyklé trasy D1 do sedmi večer.

Ačkoli i na objízdné trase zůstávají v každém směru tři pruhy jako na dálnici, je výrazně snížen rychlostní limit. V čerstvě převedeném směru z centra Prahy na Brno jsou auta postupně zpomalována na 60 kilometrů za hodinu. V opačném směru musí v prudkých obloucích zpomalit dokonce na 50 km/h.

/*json*/{"map":{"lat":49.9905253824,"lng":14.6035766602,"zoom":11,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":49.979046203552,"lng":14.608554840088,"type":"28","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Silničáři přesto věří, že zpomalení provozu nepovede k zácpám. „Podstatné je, že po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech jízdních pruzích. A ani v této druhé etapě by nemělo dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy,“ řekl šéf ŘSD Alfred Brunclík. Postupné převádění dopravy ovšem způsobilo komplikace a odpoledne se před Prahou vytvořila asi osmikilometrová kolona, která končila až u Chodova. Po páté hodině se auta konečně rozjela.

Samotná D1 mezi desátým a jedenáctým kilometrem ve své dnešní podobě zcela zanikne. Nově má být vedena po mostě, pod nímž budou jezdit vozidla přijíždějící po Pražském okruhu. Ten má spojit D1 s plzeňskou dálnicí D5.