Loňský jízdní řád byl na železnici splněn na 91 procent

Praha - Podle statistiky Českých drah mělo v loňském roce devět procent vlaků zpoždění. Dráhy statistiku zveřejnily s tím, že výsledek je mírně lepší než předloni. Tento údaj je srovnatelný s železnicemi ve Francii nebo Velké Británii. Mezi nejčastější příčiny zpoždění patří například počasí, nehody, zásahy policie nebo sebevraždy na kolejích. Častou příčinou nedodržení jízdního řádu je také stavební činnost. Ta je naplánována především na léto, takže vlaky tradičně jezdí přesněji na jaře a na podzim. Za zpoždění se považuje časový skluz delší než pět minut.

„Tradičně jezdí vlaky nepřesněji na počátku a konci roku, kdy je plánováno nejméně výluk,“ uvedl ředitel odboru řízení provozu Miroslav Jasenčák. Nejlepším měsícem byl z tohoto pohledu březen, kdy jelo na čas přes 94 procent vlaků. Naopak nejhůře si železničáři vedli v červenci, kdy byl grafikon dodržen z necelých 89 procent.

K překonání loňského nejhoršího měsíce nakročily dráhy už letos v lednu. Sněhová nadílka a mrazy způsobily, že načas jelo jen 86,6 procenta všech vlaků.

Podle zástupců drah jsou česká čísla o plnění jízdního řádu srovnatelná se západní Evropu, například s Francií. Britská železnice prý vykazuje úplně stejné údaje jako České dráhy. Dráhy denně vypraví v průměru 7654 vlaků.