Cestující se dozvědí o výlukách při nákupu jízdenky

Praha – O výlukách na železnici nebo nehodách, které komplikují provoz, by se nově měli cestující dozvědět při nákupu jízdenky od pokladních na nádraží. Cestující tak mohou změnit plánovanou trasu nebo se alespoň připravit na zpoždění. Novou službu zavedly České dráhy, které dosud informovaly o výlukách a mimořádných událostech na internetu, na vývěskách ve stanicích a ve větších stanicích také u informačních přepážek.

„Řada cestujících se těsně před cestou k internetu nedostane, zaměřili jsme se na to, aby měli aktuální informace o provozu na tratích také zaměstnanci na pokladních přepážkách,“ uvedla Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru provozu osobní dopravy Českých drah.

Na případnou výluku nebo nehodu na trase upozorňuje pokladníka elektronický systém ČD při zadání výchozí a konečné stanice, novou službu tak neocení cestující, kteří si kupují například síťovou jízdenku. „Výhodou nového systému je, že pracuje automaticky. Pokladníci mají okamžitě informaci o případných omezeních a nemusejí ji dohledávat ručně,“ upozornil Roman Menc z marketingového oddělení ČD.

Podrobné informace o provozu vlaků slibují ČD podávat v pondělí, na kdy odbory ohlásily stávku. Ochromit by měla dopravu v ranní špičce, zhruba od zahájení denního provozu ve čtyři ráno do devíti dopoledne. V tomto případě by měly být informace k dispozici především na internetu a na telefonní lince 840 112 113.