Autosalon v Ženevě ovládly hybridy

Ženeva - Hybridy, tedy auta s běžným i elektrickým motorem, se staly součástí každé výstavy. Na ženevském autosalonu, který dnes otevřel brány veřejnosti, přišel ale zlom. Po vozech zaměřených hlavně na spotřebu tady svůj hybrid ukázalo i Ferrari se svým modelem Fiorano. Ten se od svých sourozenců liší až při pohledu pod kapotu. Část technologií pochází přímo z formule 1. Ani Porsche však nezůstalo pozadu.

„Je to technologie, kterou použijeme u příštích Ferrari. Musíme snižovat emise a hybrid nám dokáže srazit spotřebu až o třetinu,“ uvádí ředitel technického vývoje Ferrari Franco Cimatti. I Porsche však naznačilo, že jeho příští vlajková loď bude hybrid s rychlostí přes 320 kilometrů v hodině, ve městě si ale řekne jen o 3 litry benzinu.

Premiéru v Ženevě slaví i Porsche Cayenne a jeho dvojče Volkswagen Tuareg, které jsou oba od začátku k dostání i v hybridní verzi. Mají tak vytřít zrak kritikům, kteří jim vyčítají vysokou spotřebu.

„Dá se předpokládat, že současný trend hybridních technologií se bude uplatňovat i v dalších řadách,“ říká Martin Saitz, generální ředitel BMW k představení svého klíčového modelu, nové řadě 5, která taktéž přijde v hybridní verzi. Půjde tak o třetí hybridní BMW, které si zákazníci budou moci pořídit ještě letos.

Tomáš Vaněk, mluvčí automobilky Toyota ČR

„Toyota má za cíl vybavit hybridním pohonem všechny modelové řady.“

A právě Japonci posouvají hybridy k lidem nejblíže. Toyota jich vyrobila už přes dva miliony a teď je na řadě i kompaktní Auris.

Ferrari Fiorano na ženevském autosalonu
Ferrari Fiorano na ženevském autosalonu